vardagsbilden

bloggar om allt möjligt, träning med food box, mat och bak favoriter, beskrivningar av stickat och virkat.

Torsdagsvila och senior TRX

Publicerad 2016-02-12 16:37:46 i

Torsdagen var vilodag,  med ett besök på båtmässan i Göteborg, och ett oplanerat fika stopp innebar Princess bakelse. 
Kanske är det därför vågen inte visar någon viktnedgång. 
Muskel massan har ökat med 1.6 kg sen starten och fettmassan har minskat med 2.4 kg.
Alltid ett bra resultat när ändringen blir åt "rätt" håll.
Min metaboliska ålder var uppmätt till 72 år vid starten, idag var den 66 år. 
Riktigt hur den räknas ut vet jag inte.

Senior TRX innebar ett lugnare tempo men man jobbar efter sin egen kapacitet.  Därför gillar jag verkligen TRX .
Fokus på armar  och överkropp. För att bli riktigt varm (trött och svettig) gjorde jag dessutom alla mina styrke övningar och ökade tyngden.

Lovade Pt att kommande två veckor blir det väldigt lite sött. Helst inget alls. 
Fick en belöning för min kämpaglöd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela